lördag 30 januari 2010

Rammstein trots allt...

I onsdags ringde lille söte Juffisen till mig.. "Du, den 20e februari..." sa han. "Ja, då spelar Rammstein" slängde jag ur mig eftersom jag hade koll på att det var då eftersom jag själv till en början hade tänkt att gå på den konserten med Jonas. Jag sålde dock min biljett. Fick för mig att jag "inte ville" gå (för att jag egentligen aldrig har lyssnat nå särskilt på Rammstein) + att jag var grymt pank (sålde den för 1500kr, hade köpt den för ca 600kr).
Vi pratade vidare lite och sen sa han "vad bra, då följer du med mig då" :D Så jag ska tydligen gå och se Rammstein i alla fall, trots att jag har sålt min biljett. Och jag får gå helt gratis dessutom. Tack snälla söta rara Juffe <3
Då var ju bara nästa problem, som i och för sig aldrig blev nå problem. Barnvakt! Jag berättade för Jesse att jag skulle på konsert och att jag behövde barnvakt (frågade aldrig ens om han kunde tänka sig att vara det). Efter att han frågat när och så, så sa han bara "det är fixat". Först var jag blond o fattade ingenting ;) Men sen så... :P Så Jesse passar Yrla. Gullunge han är då!! <3

Blir "många" spelningar och barnvakterier nu :P Nästa helg ska jag och Jonas gå och se Billy Talent. Ska bli kul att se de faktiskt. Har inte lyssnat så jättemycket på de heller egentligen. Det blev nu när deras senaste skiva kom (var det i höstas typ eller!?) och en på jobbet brände den åt mig. Fastnade totalt för den skivan :D Mamsen passar Yrla. Tror minsann vi kom överens om att Yrla ska sova där också. Kan vara rätt så skönt faktiskt.

Och inte behöver jag oroa mig så mycket för söndag heller. Jesse sa att han ska med och lämna Yrla hos Jonny. Känns bra faktiskt!
Jonny var ju lagom rolig härom dagen och skulle leka duktig och skrev massa skit på msn om att jag ska ha sagt hej då till Yrla ordentligt innan jag lämnar henne och att jag inte får komma in i hans lägenhet osv.. Och även att jag INTE skall diskutera saker med honom inför Yrla, utan på telefon eller msn. Han är bra rolig han.. Han tror väl att någon ska "se" att han försöker leka duktig och tro att han är en bra pappa. Suck! Om det skulle gå att diskutera saker med honom, någon gång över huvud taget, så skulle vi aldrig ens vara i den här situationen. Hrm...
Maria berättade dessutom för mig igår att Jonny, natten mot igår, hade kommit och bankat på dörren hemma hos henne. Hur normalt är det då!?!? Att för det första sitta och åka från Rotebro till Södertälje mitt i natten och göra nå sånt. Och sen för det andra.. vad gjorde han med Yrla?!?!?! Han är bara för mycket!

Soc ringde mig igår också. Håller ju på med utredning eftersom de fick in en orosanmälan angående Yrla. Och det är inte mer än rätt. Hon mår inte bra hos Jonny. Men så i alla fall, de har varit på hembesök hos Jonny, haft ett möte med Jonny, varit på dagis och gjort ytterligare ett hembesök hos Jonny. Och nu har det blivit min tur. Så onsdag den 10/2 ska jag till de på ett möte. Sen vill de komma hem till mig också, som jag förstod det, i alla fall träffa mig med Yrla. Men det får vi se när det blir. Det bestäms väl på mötet antar jag.
Även om det känns som att jag inte har så mycket att oroa mig för så får jag ändå ångest av det här. Tycker det är riktigt jobbigt :S

I torsdags var jag ledig. Roade mig då med att åka hem till Jonas och spela lite guitar hero. Hade enorm abstinens :P Tycker det var bättre när hans wii med guitar hero-spelen fick bo hos mig ett tag ;) Men shit vad man suger när man inte har spelat på länge. Haha! Kändes som att mina fingrar inte alls ville som jag ville. Vem ska vi skylla på!?!? :P Någon som vill köpa ett wii till mig kanske så jag kan öva mer och bli en riktig guitar hero?? Tihi!! Men men.. det gick väl så där på guran.. Höll mig till att spela på medium som jag brukar iaf. Och det är alltid något :D Sen spelade jag även lite trummor, men där är det easy som gäller. Fast där var jag nog bättre än jag brukar. Trummor kan vara riktigt roligt faktiskt. Jaaadå Stefan, jag ska komma till dig (så fort jag har råd), så du får lära mig hur man ska spela på riktigt *blink blink*

Imorgon efter jobbet ska jag leka duktig moster igen. Sandra tyckte att hon och Peter ska städa lite och att jag ska vara barnvakt. Jahaja, det kan jag väl vara, bara mysigt ju. Faktiskt trevligare än jag väntat mig med en sån liten. Hihi. Jag är ju inte direkt känd för att vara någon bebislover. Men det är väl annorlunda när det är "familj" antar jag :P Men det ska bli kul i alla fall. Undrar vad vi ska hitta på. Vi skulle hålla oss ur vägen. Och det är väl lika bra, vill ju inte riskera att bli bortstädad ;) Funderar på en liten sväng till Ikea kanske. Men det beror på om mamma har lånat färdigt systers bil då eller inte. Blir ju till att använda systerysters bil om vi ska åka någonstans. Och ja, helt ärligt så är jag nog inte så jäkla sugen på att vara ute och gå MED barnvagn. I det här jäkla vädret! Nej tack! Har ju nog med att försöka ta sig fram som det är. Och med barnvagn blir det ju inte direkt enklare. Nåväl, vi får se vad som händer. Funderade på om jag skulle släpa med mig Jonas så man får lite sällskap mer än Willepille.

Blää vad jag är frusen och seg. Hela dagen har varit ett enda jäkla fryskalas! Usch urk och blä.. lite tvi också.
Fick för mig att det inte var så mycket kallare än "vanligt" när jag gick till bilen. Men när bilen knappt gick igång för att det var så kallt, så hrm... Sen har jag märkt att klockan i min bil stannar om det är fööör kallt, vilket den hade gjort. Så det var riktigt kallt. Men sen när jag inte ens får någon värme i bilen förrän jag i stort sett nästan är framme vid jobbet och mina fingrar är så kalla/stela, trots vantar, att jag knappt kan hålla i ratten, DÅ inser man att det verkligen är kallt. Höll på att börja gråta, tappade verkligen all lust att jobba, men kom på bättre tankar, ville inte ha istappar hängande från ögonen =/
Då kommer nästa roliga "överraskning".. Tåget jag skulle köra.. Det är ju så bra kvalité på grejerna vi kör runt med. I ena änden av tåget, som tur var den som jag skulle börja köra i, så fungerade hyttvärmen i alla fall någorlunda. Men sen när jag vände i Farsta Strand så började mardrömmen (hade ju dock redan när jag började fått veta att den hytten skulle vara kall, för stackarn innan mig hade ju fått köra i den). Hytten var svinkall! Som tidigare överenskommet med TLC (trafikledningen) så anropade jag de och berättade att det fortfarande var kallt i hytten (någon som blev överraskad?? har värmen slutat fungera så tillhör det ju inte direkt det vanliga att den får för sig att börja funka igen). De återkom en stund senare och sa att jag skulle få byta tåg. Men jag fick ju snällt köra till Alvik först (vilket tar ca 37 minuter.. och det blir ju inte varmare när man vid varje station måste öppna hyttdörren också *burr*). Jag satt till och med med jacka och vantar på mig. Det brukar jag ALDRIG annars göra. Ändå frös jag :S
Ja, dagen fortsatte väl i typ samma riktning.. Kalla hytter hit och kalla hytter dit. Man blir ju inte direkt på gott humör. Och sen när min telefon/headset fick för sig att bli för glapp för att funka så blev det ju knappast bättre. Jag som ALLTID har musik på när jag kör (men schhh.. säg inte till någon, så får vi ju inte göra *flin* jag är så busig). Blääää!
Nåväl, ska inte klaga mer på min dag... men säger bara som så.. när jag gnäller om att det är kallt, då är det verkligen det. Kan väl smågnälla någon gång ibland, men annars brukar jag vara den sista som gnäller över kyla.

Nä, nu har jag skrivit alldeles för mycket idag och Jesse har just kommit hit. Så jag ska ta för mig av lite mys och vara lite social :P
Och vet ni, Djurgårn vann såååå bra över Rögle idag *weee*

Tata!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar