söndag 24 januari 2010

Titta jag kan också :)

Ännu har jag inte helt glömt hur man hanterar småbarn, trots att det är över fem år sen man hade en liten själv :)
I onsdags åkte jag hem till systeryster för att vara lite behjälplig med William nu när Peter har börjat jobba igen. Alla som har eller har haft småbarn vet att det inte alltid är världens enklaste jobb. Man känner sig rätt ofta värdelös och otillräcklig som förälder. Fast det är väl egentligen det sista man är, för man är alltid den bästa föräldern till sitt barn, men ja, inte alltid lätt att komma ihåg sådant...
Var där vid 16-tiden och hann inte mycket mer än komma innanför dörren så fick jag en liten William i famnen. Jag skötte om Willepille medans Sandra åt lite och sen försökte vi fota trollungen lite. Hade ju lovat syster och Peter att jag skulle försöka få till nå bra bilder på den lille. De ville ha att skicka till Peters morfar som fyller år. Och kan väl säga som så, jag gillar att fota (kika gärna på http://xerxa.pixbox.se/), men jag är inte van att fota människor och framför allt inte små barn som inte gör som man säger :D Men försökte i alla fall och fick väl till några bilder som blev bra.
Det var tydligen jobbigt att leka fotomodell, för sen blev William trött. Sandra passade då på att duscha. Och bara sekunder senare så somnade han i min famn (bilden). La ner honom i soffan och plågade honom med lite fler bilder :P
När han sen vaknade var han dock hungrig, så då blev det till att mata lite. Tiden gick snabbt. Vid 18.30 började jag fundera på att ta mig hemåt eftersom Peter ändå var på väg hem. Men tänkte att jag skulle stanna tills han hunnit hem i alla fall.
Men så mellan ca 16-19 var jag en alldeles utomordentlig barnvakt. Han var inte särskilt gnällig alls. Visst att man typ inte fick sitta ner, för då blev han lite kinkig, men ställde man sig upp och gick runt lite så gick det ju hur bra som helst :D
Efter barnvakteriet så unnade jag mig (och bjöd med Jonas) en pizza på Islandstorget... Mums!!

Nu har jag lovat Yrla att leka affär, så måste göra det lite snabbt innan det är dags att gå ner och rensa bakluckan på vrålåket så att vi kan åka och köpa de där däcken. Kanske kanske att syster får besök idag igen om de är hemma. Däcken ska nämligen inhandlas i Söderberga och det är ju bara ett stenkast (om man är stark och kastar långt ;)) ifrån systeryster.
Tack finaste Jesse för lånet ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar